středa 20. května 2015

Nejak moc volna najednou

Minuly tyden jsme meli 6 dni v kuse volno. Zlate kiwi bylo dopickovano. Obvykle hned navazuje sber zeleneho. Ale tahle sezona je proste divna pro jakekoli ovoce a tudiz pro kiwi nejinak. Kiwi, pokud je v noci zima a ve dne teplo, stale zraje a roste. A protoze teplo stale je (chodin v sukni a tricku. To vite, listopad :-D ), sadari jeste sklizet nechteli. Jeff, nejlepsejsi sef, z toho byl dost smutny. V pondeli nas poslal na svuj sad, i kdyz si myslim, se to bylo hlavne proto, abychom aspon neco trhali. A nechtel najem za minuly tyden, jelikoz nam nesehnal dost prace. (Btw. Jeff je taky ukaz. Je mu 67 let a je neskutecne vitalni. Jeho zena Shirley, 65, zase pece vyborne kolace a pokud sbirame Jeffuv sad, pripravuje dokonala obcestveni na smoko :-).

V pondeli, utery a dneska jsme sbirali Jeffuv orchard a zacalo se proslychat, ze mozna bude do konce tydne opet volno. Ale ne! O smoko prisel Jeff, ze mluvil s packhousem a ma pro nas praci od zitrka na 21 dni. Coz je skvela zprava s vyjinkou toho, ze jsem si uz koupila letenku do Sydney na 9.6.
S tou letenkou je to taky pekne. Dost dlouho jsem cekala, nez jsem si ji koupila (odhadnout konec sezony nebyva jednoduche), takze nakonec me stala cca 420$. Asi 2 dny na to bezela v tv reklama - akce Air New Zealand na lety do Sydney za 260$. No, tak to je :-D Proste zivot.
Ale zpatky k minulemu tydnu. Ne ze bych si ho vybavovala uplne detailne. Ale minimalne jsme se vsichni dospali. Bolave svaly si odpocaly. A zacali jsme si vic lizt na nervy. Uz jsme spolu dlouho a stale ti sami lide. Ne porad, protoze nas shed funguje jako mistni zasivarna pro vsechny mozne kamarady, takze obcas prijdu dovnit a tam zase nekdo novy. Ale neni to tak casto, aby to.zabranilo ponorce. Karty uz nam lezou usima (Nan zacala hrat sachy, k ni se pridal Konstantin a Nicolas, nastridacku :-D A nekdy ji seberou tablet a zahaji treti svetovou valku.). Krome toho jsme vyletovali a objeli, co je v okoli zajimaveho. Bohuzel v dojezdove vzdalenosti na puldenni vylety (rozumej, nez vstaneme, nez se nasnidame, nez se rozpohybujeme... a v sest uz je zase tma jak v hrnci) toho tu zas tolik neni. Nejake vodopady (paradni koupanicko), more s plazi. V sobotu jeli do Rotorui, ale ja uz tam byla a moc se mi nechtelo.
Nemluvee o tom, ze jsme uz potrebovala byt sama. A navic prisel cas se trochu postarat o Odyssejku. Olej a olejovy filtr se naposledy menil pred 16t. Nebo taky spis driv. Coz znamenalo navstevu mechanika. Nastesti mi Jeff dal typ na dobreho chlapka, ktery krome oleje zkouknul cele auto, podvozek, doplnil vzduch do pneumatik (vcetne rezervy!), doplnil jeste kdesi cosi, vsechno mi to vysvetloval, auto mi pochvalil - a za praci (50 min) i material si vzal 140$! (Kdyz jsem tam jela, cekala jsem cca 80$ za vymenu oleje a material. Kdyz jsem videla, co vsechno dela, cejala jsem mnohem vic :-D ). Krome toho jsem cele auticko vyklidila a vyluxovala. To mi trvalo 3 hodiny :-D lux sice nemame nejsilnesi, takze na nekterych mistech to proste nevysaje, ale aspon ted bude zase nekolik mesicu klid :-) Doufam, ze je Odyssejka spokojena a dal bude spolehlive brazdit zelandske silnice, i kdyz uz ma najeto 297t. km.
V sobotu se nam pri pri prilezitosti semifinale s Kanadou (2.15 rano!) prihodila mensi party, takze v nedeli se vyspavalo a chill-outovalo. Bylo krasne, i vytahli jsme si deky ven na slunicko, pustili hudbu na zaprazi a aktivnejsi z nas se pustili do golfu. Ovsem pote, co Nicolas ztratil jeden micek v orchardu, kdyz mi ukazoval, ze ho jednim uderem prestreli cely, mohli hrat uz pouze 3 hraci. Nu, a tim skoncil dalsi tyden zde.
Je tu hezky. Az se vratim ze Sydney, zkusim si tu najit nejakou zimni praci.
Pa!
Mari

Žádné komentáře:

Okomentovat