čtvrtek 10. prosince 2015

Jak najit 12 "nej" momentu?

To uz bude rok, cos mi z vlaku maval... Ac nejsem Helenkou, take me prekvapilo, ze uz to bude rok, neboli 12 mesicu, co jsem pristala v Aucklandu. Ze jsem se za tu dobu promenila skoro k nepoznani par lidi zaznamenalo, hlavne ja osobne, ale jak se to vlastne stalo? Sice si nemyslim, ze by za tim stala pouze rovnice 1 moment = 1 mesic (nebo obracene?), ale presto zkusim nahlednout na svuj zivot z tohoto hlediska... A ty se ptas, co ja? No zijem, jak se da...

Mozna pristi kerka?





2014
Prosinec
Prvni tyden, styskani, radost z prvniho povedeneho Skypu, strach z budoucnosti. Prvni vylet do Queenstownu na vlastni triko. Prvni nakup. Byla chvile, kdy jsem si dekovala, ze nemam zpatecni letenku, protoze jinak bych zrejme byla zpatky driv, nez vsichni (vcetne me) ocekavali. A presto jsem se dokazala nadechnout. Najit si praci. Bavit se s lidmi. A pomalu se otrepavat z unavy a vycerpani poslednich predodletovych mesicu.

The Remarkables, Queenstown

2015
Leden
Leden byl ve znameni prace. Tresne, merunky. Bavilo me to i nebavilo, uz jsem chtela vyrazit na cesty, zacit objevovat krasy Zelandu. Nevedela jsem jak, nevedela jsem s kym, ale chtela jsem. Prvni zelandsky tyden s jeho desy a besy byl zapomenut a ja se kazde rano probudila do slunecneho dne. A pak to prislo. 29.ledna ODJEEEZD smer Milford Sound. A prvni louceni. S nekterymi lidmi na sadu jsem stravila skoro 7 tydnu. Ale tak to je. Boli to, preboli to, nove a nove zazitky pomohou si toho nevsimat. Ale myslim, ze treba Gwen a Franka bych na uici urcite poznala i dnes.

Jeden s prvnich vyletu, Wanaka

Unor
Cestovani po Jiznim ostrove. Milford, Westcoast, Abel Tasman, Malborough Souns. Koupe Odysseyky, rizeni na druhe strane, rizeni s automatem, poprve opravdu sama. Ten tyden, ktery jsem procestovala uplne sama, me neskutecne obohatil. Byly dny, kdy jsem s nikym nepromluvila ani slovo. Bylo mi trochu smutno a trochu hezky. Kdyz jsem sedela na plazi v Marfells Beach Campsite, byla tma a ja nastydla, protoze jsem si ani nevsimla, jak studeny ten vitr je...

Pisecne duny, Farawell Spit, Abel Tasman

Brezen
V breznu prisla krize a prelom. Zaprve jsem dva tydny sbirala jabka, coz bylo hrozny, vycerpavajici a zoufaly. Za druhe jsem se vydala na cesty po Severnim ostrove s T., i kdyz jsem instinktivne citila, ze je to blby napad. Jenze penez nebylo mnoho a ja si rikala, ze to nejak zvladnu. No, to nejak je dost vystihujici. Jenze nejak neznamena dobre a ja se na konci brezna citila jeste hur nez v pulce. Mozna jsem se dala fyzicky do kupy, ale psychika v haji. Zajimave, ze v tuto nejhorsi chvili me ani na moment nenapadlo to vzdat a jet do Cech.

C u later, South!
Ferry Picton - Wellington

Duben
Te Puke, sber kiwifruit. Parta na shedu. Cinanka Nan, Francouzi Nicolas, Coco, Nemec Kosta (to jako Konstantin). Ze zacatku jsem byla spis uzavrena, jelikoz tam bydlela i T., ale kdyz odjela, jakobych se znovu nadechla. V dubnu jsem se jeste moc nebavila s mistnakama, uzivala jsem si spolecnych veceri s ostatnimi backpackery, spolecnymi vylety, pokud bylo volno. Vecer sama v aute jeste citim dozvuky narocneho brezna, ale diky novodobym technologiim jsem se dvakrat mohla vybrecet nekomu na rameni v Cechach.

Papamoa Hills

Kveten
Atmosfera na shedu pomalu mizi, je znat, ze uz jsme tu spolu dlouho, ze spolu pracujeme i bydlime, trochu si jdeme na nervy a trochu si jdeme z cesty. Na sadu ze zacinam vic bavit s Kiwaky nez s backpackery. Adam, Rick, Nazz, Paulie... Je cas pomalu myslet na zimu, co dal? Adamova nabidka kontaktu na orchard v Pongakawe prisla jen tak mimochodem, ale proc ne :) Citim, ze pomalu prestavam byt bacpackerem a ze se chci vice poznat s Kiwaky.

(Nastesti jen) vylet do kiwipackhousu, Travellyan's

Cerven
Louceni se sberem, postupne odjezdy do dalsich destinaci, zaverecna party na sadu. Poprve je mi lito, ze odnekud odjizdim, i slzicky se objevily.
Prvni vylet do Sydney a zjisteni, ze na velka mesta opravdu nemam zaludek.
Pruning. Klid na sadu i v bydlisti (jeste aby ne, kdyz bydlim na sadu :D)
Prichazi zimni stahnuti se do sebe, zacatek postupneho hlubineho uklidneni.

Opera house a Harbour bridge v desti....

Cervenec
Objevuji se prvni starosti s pocitacem. Pavla a BJ odjizdeji, zustavame v shedu jen s Blankou. Pravidelne v nedeli jezdime k Lizardovi a kdyz to jde, na sushi v Te Puke. Jedeme na plne obratky a prunujeme i s lopersy (velke nuzky) a ja se vazne do prace tesim. Pokud se pamatuju, v cervenci jsem napsala jen minimum blogu. Vubec nemam naladu komunikovat. Jsem v klidu, je mi krasne, ale...

Sushi v Joy sushi, Te Puke (Jeste mam kratke a cervene vlasy)

Srpen
Sprnovy pubquiz, kde potkavam Garyho. Vetsi starosti s pocitacem, jsem z toho dost otravena. Par dni bez Blanky, ktere nam obema prospely. Premyslim, co dal. Zustat nebo jet pryc? Nechce se mi, kiwifruit me bavi, rada bych sledovala, co bude dal. Nalada konstatne dobra, ale stale bez vetsi potreby komunikovat se svetem. Pocasi je trochu chladnejsi, ale prakticky stale slunecne a to mi dodava na zivotnim optimismu.

Zimni kiwifruit orchard, Pongakawa

Zari
Odjezd Blanky, poprve zustavam sama mezi Kiwaky. Druhy vylet do Sydney a stehovani ke Carol. Zacinaji jarni prace a uz je dost teplo na chozeni bosky. Pocitac stale nevyresen. Ac bylo u Carol hezky, citila jsem se tam trochu izolovana. Na jednu stranu mi to jeste vyhovovalo, na druhou uz jsem v sobe citila takove male nutkani, jestli s tim neco neudelat. Jo, a zacalo jaro!

Muj prvni (a jedinny) slunecny den v Sydney

Rijen
Zakoupeni noveho pocitace, jeste nez mi prisly penize za stary. Ale uz je jasne, ze snad jednou nekdy prijdou. Pamatny pubquiz, kde jsem po skonceni quizu zustala s Garym a Karlem az do zaviracky... a pak jeste dlouho po ni venku v parciku. Tu noc jsem spala asi tri hodiny a druhy den me v praci zachranovaly hrabe (jinak bych se nejspis slozila na travu :D) Ale nejak to pomohlo, hlava prazdna a duta a pripravena na neco noveho. (Jinak ne, to, ze se kamaradim s Garym neznamena, ze s nim chodim. Jen to byl prvni Kiwak mimo kiwifruit, s kterym jsem v pravidelnejsim kontaktu, proto je pro me tak vyznamny).

Jedna z mala momentek z bydleni u Carol :)

Listopad
Stehovani do kempu, kdy ze 2 tydnu se stala doba neurcita. Pravidelny pristup na net, castejsi blogy, konecne prisly penize za pocitac. Koupe noveho auta a zacinajici peripetie s prodejem Odyseyky. Bydleni v kempu je uzasne. Najednou mam pomerne hodne blizskych sousedu, kazdy den kecam s nekym jinym. Nejlepsi jsou chlapkove ve veku 42, 47, 56, 65 az 74 let, kterym imponuji svou nezavislosti a schopnosti se o sebe postarat... a reknou mi to do oci. Zaroven ale vedi, ze i nekdo jako ja obcas potrebuje pomoct a tu a tam se s necim nabidnou. A ja jsem rada, ze to tak je, protoze i kdyz 80% zvladam, obcas je toho na me moc. Moje anglictina i socialni schopnosti jdou rapidne nahoru. Dokonce se mi stava, ze nedokazu prelozit anglicke slovicko do cestiny Proste se ho naucim z kontextu a nikdy si ho do cestiny v hlave neprelozim. Jo, a zdaji se mi sny v anglictine.

Miluju kiwifruit v kazde podobe. A ta vune...

Tak jo, tohle je mnohem vic nez 12 momentu. Ja stejne nikdy nebyla zrovna organizovany clovek. Jak si to po sobe ctu, vidim, ze nedokazu vysvetlit, co a proc se mi tu stalo. A proc se tak hrozne moc nechci vratit do Cech. Je to jako... zivotni laska, kterou by vam meli vzit. Myslim, ze to je poprve v zivote, kdy muzu rict, ze miluji. Miluji tuhle zemi. Miluji tenhle zivot.

Skoro kazdy den mi nekdo rekne, ze se hezky smeji. A ze se smeju porad. Ze jsem takove slunicko. Ze predavam dobrou naladu. Ze mi to slusi. Ze mam skvelou anglictinu. Ze... ze... a ze...

Jeste tri mesice. A pak? Ja nevim... Jen si preji, aby to bylo na Zelandu. Rano se budim s myslenkou na Zeland, vecer s ni uleham. Je Buh? Je vesmirna energie? Ridi to tady nekdo? Halo, ty tam nahore. Ja jsem tady a chci tu byt, protoze sem patrim. Jo, sem, na Zeland, ne jinam. Tady je mi dobre. Tady mam praci, co miluju. Tady mam zemi, co miluju!!!


2 komentáře:

  1. Skvělé vyznání. Skus to sepsat anglicky a poslat Allison McCulloch, ať to uveřejní v tom Kiwi magazínu. Hodně štěstí. Táta

    OdpovědětVymazat